Demokratifest i Södra Ryd

Demokratifest i Södra Ryd

Igår var det folkomröstning i Södra Ryd om Timmervägen genom Ryd skulle öppnas.

Det var min partikamrat Joseph Mbumba som tagit initiativet. Vi socialdemokrater ville ha denna lokala folkomröstning i samband med valet den 17 september, Jag tror att valdeltagandet hade blivit högre då. Men den borgerliga majoriteten bestämde att det skulle vara den 23 april.

I lördagskväll ordade ABF en mycket trevlig fest för de som gått demokratiutbildningen under våren. Det var jätte trevligt. Vi umgicks, åt got mat som "kulturella" lagat, vi dansade Bosniskdans och vi uppmuntrade till att delta i folkomröstningen. 32% av de röstberättigade deltog och det blev ett NEJ till att öppna vägen

 


Monica


Kommentarer
Postat av: Anders 1

Kul att ni hade det bra.

Åt ni "got mat"? Är det som typ vikingarna åt?

Själv var jag inte så kulturell utan tryckte i mig en burgare från McDonalds. Den satt fint :-)

Jag tror fö att valresultatet hade blivit det samma i sep. Men det får vi aldrig veta.

2006-04-24 @ 23:37:25
Postat av: Monica

Ja, vi åt god mat. Det såg ut såg bullar men det var en slags piroger. Den ena sorten var det spenat i och i den andra köttfärs, mkt gott. Men även hamburgare är ju gott....
Jo, valresultatet kanske hade blivit det samma men jag tror att valdeltagandet varit högre om folkomröstningen varit den 17/9. dessutom hade vi spart in kostnader på det...

2006-04-25 @ 10:54:44
URL: http://Monica.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0