En stormig vecka

.

Måste erkänna att jag tycker att den Svenska valrörelsen blir lite futtig i jämförelse med det som händer just nu i vår omvärld. Med våld, förtyck, hat, provokation.

Varför ska Jyllands Posten amvända sin yttrandefrihet till att provocera fram våld ?
Allt i syfte att få fler anhängare av sin egen rasistiska hållning. Lika korkat är det att bränna flaggor och storma ambassader och att hetsa till det. Att ta avstånd från Jyllands Postens agerande är för mig självklart även om de har sin fulla rätt att använda sin yttrande rätt. Men till vilken nytta? Samtidigt tar jag givetvis avstånd från de människor bland muslimer som går till motattack med våld och hot. Det gynnar bara främlingsfientliga församlingar och partier så som Invandrarfientliga Dansk Folkeparti. Vi behöver försoning och förståelse inte provokation och våld. Respekt, tillit och tålamod är vad som behövs i denna förvirrade tid.
 

Monica.nu


Kommentarer
Postat av: anomatom

Menar du att varje gång man tror att det kommer att bli protester eller någon annan form av motangrepp så ska man avså från att uttrycka sina åsikter. En skrämmande tanke att vandra den vägen och det blir inte långt till diktaturens lag. Tänker du inte som jag så knip...

2006-03-06 @ 12:19:35
URL: http://anomatom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0