grönsakshuset

grönsakshuset
Skövde Grönsakshus AB var en av de första småföretagen som övergick till e-fakturering i samband med försäljning till instutioner. Detta har uppmärksammats bland annat av NUTEK.
I Måndags  var jag där för att lära mig mer om e-handel.  
- Som socialdemokratiska riksdagsgruppens IT-talesman är jag väldigt intresserad av att besöka verksamheter som framgångsrikt satsat på e-handel precis som Grönsakshuset har gjort, säger Monica.
Torsdag den 19 januari hålls Riksdagens IT-politiska debatt och inför den ville jag ta med sig kunskaper om vilka möjligheter och svårigheter företag som satsar på e-handel mött.
Satsningen på mindre och medelstora företag är viktig för Sverige och det är endast genom direktkontakt med företag och förvaltningar med praktiska erfarenheter jag på ett konstruktivt och trovärdigt sätt kan komma med förslag. Grönsakshuset har använt sig av både e-fakturahantering och hantering av beställningar från Skövde Kommun under fyra år
Grönsakshuset startade för 20 år sedan, med 6 anställda. Nu har de vuxit så att man har 12 anställda, det är ett familjeföretag. Företaget levererar framförallt till restauranger, pizzerior och Skövde Kommun. Kommunen har ca 100 enheter som var och en har ett eget kundnummer och kan identifieras direkt när de gör beställningen. Ett bevis på att vi nu har gått från en IT- politik för samhället till politik för IT-samhället.

Monica.nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0