Gävle, Varberg, Tidaholm och våfflor

 

I fredags presenterade jag den transportpolitiska proposition "Moderna transporter" för länstrafiken i Gävle. Den handlar om hur vi ska klara framtidens miljökrav, om hur kollektivtrafiken ska utvecklas och förenklas, hur godsflödena ska gå enklare och smidigare mellan transportslag och hur vi ska ta fram en hamnstrategi för Sverige. Den innehåller också förslag på förarbevis på sjön, precis om det är för snöskoter och förenklingar för entusiastfordon m.m.

Igår var jag i Varberg och träffade livsmedelsarbetare som ville diskutera socialdemokratisk politik inför valet. De var oroliga för möjligheten att kunna teckna kollektivavtal i framtiden, de ville veta vad vi socialdemokrater gör för att klara den internationella konkurrensen osv. De ville inte att vi skulle dras med i en neråtgående lönespiral. Flera visste att det går bra för företagen just nu, att order ingångarna ökar. Att det goda företagsklimatet bland annat beror på låg ränta ordning och reda i ekonomin. Idag har jag varit i Tidaholm talat om hur arbetslösheten ska sänkas, hur viktigt det är att satsa på ungdomars trygghet och framtidstro och om jämställdhet.

I morgon ska jag till Götene men först ett rejält våffelkalas….


Monica Green


Kommentarer
Postat av: Håkan

Hej.

Jag vill tipsa dig om den här namninsamlingen.

-----
Uppsägningen av bussförarnas huvudskyddsombud i Gävle är en attack mot hela fackföreningsrörelsen. Att bussförare pressas till tuffare arbetsvillkor kräver en fackförening som vågar säga ifrån, inte mer tystnad och rädsla. Om uppsägningen av en fackligförtroendevald lyckas kommer snart fler attacker.
-----

Skriv under och läs mer på adressen:
http://www.namninsamling.com/Gefleupprop

2007-11-05 @ 19:18:20
URL: http://www.bussklubb19.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0