folkpartister sprider rykten på nätet -trist sätt at bedriva valrörelse på

En av de bloggare som skrivit om en påstådd kärleksaffär för Danielsson är Johanna Nylander, vice distriktsordförande i Liberala Ungdomsförbundet Väst. Hon kan inte svara på om uppgifterna är korrekta. uppger TT. Det kändes relevant, säger hon…..
Hon vill be om ursäkt till det departementsråd hon namngivit som Danielssons älskarinna, skriver TT, jag hoppas hon gör det.
Under 2005 bedrev Johanna Nylanders organisation, Liberala ungdomsförbundet (Luf) Väst, en kampanj mot mig, de påstod att jag ljög bara för att jag inte tyckte som dem.
Jag kände mig kränkt och nedvärderad.
De fick det till att bara man inte röstar på folkpartiets förslag så ljuger man.
Detta visar sig nu vara systematiskt inom folkpartiet. Det är ett medvetet drev som de kör ute på nätet.

Uppenbarligen visar dessa händelser tydlig en kultur, ett klimat inom folkpartiet att frihet för dem betyder frihet att trampa på andra, frihet att förtala, frihet att förminska och förtrycka.
Jag betackar mig för den typen av politiska kampanjer. Frihet för mig är att respektera andra människor och visa hänsyn både till människors integritet och empati.

Monica.nu


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du glömmer bort att jag inte har haft någonting att göra med monicaljuger.nu-kampanjen. Jag bodde i Halmstad då, och var inte ens medlem i liberala ungdomsförbundet väst. Är inte det ett lika osakligt påhopp att koppla ihop mig med den?

Dessutom, så det jag sett och hört från den kampanjen så handlade den om din politik och inte om dig som person.

2006-05-19 @ 00:59:15
URL: http://frihetfildelningfeminism.se
Postat av: Monica Green

Att du inte var medlem förra året bekräftar bara att den mentaliteten finns inom fp. Att ni har den jargongen hos er...

2006-05-19 @ 09:49:32
URL: http://monicagreen.webblogg.se
Postat av: Johan

Ingen sa att du ljög för att du tyckte fel. Du ljög för att du sa en sak och sedan röstade tvärt emot.

2006-05-19 @ 10:42:44
Postat av: Monica Green

vadå röstade tvärt emot. Jag stod för mina åsikter om vad jag menar var barnens bästa och röstade så också. Fp hade en annan uppfattning och då menade ni att jag ljög bara för det

2006-05-19 @ 11:31:38
URL: http://monicagreen.webblogg.se
Postat av: Nicklas Lagerlöf

monicaljuger.nu var en informationskampanj där vi berättade vad du sagt i olika sammanhang om flyktingpolitik i allmänhet och de apatiska flyktingbarnen i synnerhet och satte detta i kontrast till hur verkligheten såg ut när du röstade i riksdagen. Är det något fel i att berätta hur du röstar i riksdagen?

//Nicklas, Luf Väst

2006-05-19 @ 13:49:08
Postat av: Lena

Det jag har hört om Monica är att hon driver alltid barnfrågor i alla sammanhang där hon kommer åt. Att hon inte röstade som fp angående asylärenden gör henne inte till lögnare.

Lena

2006-05-19 @ 16:47:23
Postat av: Moilanen

Säger man en sak och gör en annan spelar man falskt.

Mejlmannen i socialdemokraterna spred påhittad "information" under falskt namn och bakom en feg mask men det tycker du tydligen inte är värt att kommentera (se tidigare inlägg).

2006-05-23 @ 22:48:45
Postat av: Monica Green

Jodå, jag skrev och tog avstånd från det i min blogg den 2 mars under rubriken "Tillåts det skitsnack I politiken?"

2006-05-24 @ 08:14:05
URL: http://monica.nu
Postat av: Joachim Grundin

Kort reflektion på det du framtolkat som "tydlig kultur" inom Folkpartiet: är det en tydlig kultur inom socialdemokratin att lägenhetsskandaler, mutmisstankar mot kommunalråd, olydiga skatteavdrag a la Rask, representationskonton a la Motala, privata inköp på allmänhetens bekostnad och annat tråkigt förekommer eller är det i de här fallen bara en slump? Uppebarligen visar nyss nämnda händelser i regeringspartiet också på en tydlig kultur.

2006-05-27 @ 17:40:48
Postat av: Joachim Grundin

Jag tolkar det uteblivna svaret som ett erkännande till s-kulturen (som idag befästes med ytterligare en vildhjärnas påhitt).

2006-06-15 @ 21:34:41
Postat av: Monica

Du får tolka det precis som du vill. Vi lever, glädjande nog, i ett fritt land. Jag förmin del är glad att det du räknar upp är undantag från det normala. Hade det varit normalt hade få reagerat. Jag tar avstånd från de fel som görs, är ödmjuk nog att veta att alla gör misstag men vill inte acceptera orättvisor. Därför fortsätter jag jobba med solidatitet, trygghet och bra välfärd.

2006-06-16 @ 08:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0