Brev Till Talmannen Per Westerberg

Angående Härskartekniker som används av en del manliga statsråd. Eftersom jag utsattes för en nedvärdering, nonchalans och arrogans idag av statsrådet Mats Odell vill jag föreslå att statsråden får en utbildning i härskartekniker innan de får yttra sig i kammaren. Att en så erfaren politiker som kommunminister Mats Odell använder sig av en härskarteknik för att slippa svara på frågor är både anmärknings värt och inte acceptabelt. Det var vid dagens frågestund som Mats Odell inte ville svara på mina frågor utan först valde att missförstå mig sedan nedvärdera mig och sedan nonchalera mig. Frågorna handlade om hur statsrådet hanterat sin eventuella jävsituation i samband med ev. försäljning inom vården. Vi har frågestund en gång i veckan för att statsråd ska svara på ledamöternas frågor inte försöka undvika att svara på dem. Jag personligen tror att Mats Odell valde att använda sig av härskartekniker för att jag är kvinna. Jag vill samtidigt passa på att tacka Talmannen för att jag fick ett extra inlägg och att Talmannen tydliggjorde för statsrådet att han skulle svara på frågan. Jag föreslår att Talmannen kallar till sig alla statsråd och går igenom de fem härskarteknikerna och att de inte ska få använda sig av dem gentemot ledamöter i kammaren.
Med vänliga hälsningar Monica Green

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0