Tuffa seniorer i Tidaholm

Just hemkommen från ett besök med Tidaholms seniorer på ABF.

De är tuffa och har varit med länge i både facket och socialdemokraterna. Därför hade de många synpunkter dels på valrörelsen, på den borgerliga regeringen och på framtiden i partiet.

Socialdemokraterna i Tidaholm vann stort med 49,7% och är klart bäst i Skaraborg. Det var också mycket god stämning i valrörelsen det kände jag när jag var där. Men det räcker inte med en socialdemokratiskt styrd kommun. Det måste till en socialdemokratisk regering om det ska gå bra för Tidaholm. Självklart gjorde vi en gemensam valanalys och kunde konstatera att vi sossar inte lyckats vara tydliga nog om hur vi jobbar och kommer att jobba för att få ner arbetslösheten m.m.

Dessutom känner många oro nu med de låglönejobb som kan bli resultatet av lägre a-kassa, skattesubventioner till hushållsjobb och färre möjligheter till vidareutbildning. Klyftorna kommer att öka både mellan de rika och fattiga men också mellan män och kvinnor.

Vi måste kavla upp ärmarna och bli tuffa i oppositionen menade Tidaholmarna på mötet. Dessutom var de nyfikna på vår framtida politik. De ägnade sig åt lite tippning om vem som blir vår nya partiledare. Blir det Mässing eller Jämtin frågade de mig och jag kan inte svara på det ännu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0