Det rusar på…

Det här med att skriva blogg är en kul grej som jag försöker hinna med så gott det går men inte alltid lyckas eftersom det är mycket hela tiden. Därför kommer här några axplock av veckan..

Måndag : Först Stockholm och gruppöverläggning med Finansutskottets s-grupp om skuggbudgeten, sedan Hjo och möte med S-kvinnorna i Skaraborg

Tisdag: Riksdagsarbete, skriva motioner, debatt med Fredrik Reinfeldt om varför han inte belyst trafficking och prostitution på EU-toppmötet. Sedan möte med stora Riksdagsgruppen och därefter upptakt med trafikutskottet.

Onsdag: Riksdagsarbete med mera motionsskrivande sedan IT-politisk debatt på Internetdagarna

Torsdag: Finansutskottet har offentligutfrågning av Riksbankschefen därefter har jag interpellationsdebatt med Anders Borg på temat från IT-nation till Städ-nation på kvällen är jag hos Bergets s-förening i Skövde

Fredag: Urban Ahlin och jag presenterar sossarnas budgetmotion för fackförbunden och massmedia i Skaraborg. På eftermiddagen träffar jag 50 fackliga medlemmar som går en jämställdhetskurs på Billingehus. När jag ska åka därifrån har jag punka på bilen. Som tur är finns Eva Larsson där som genast byter däck åt mig, hon var snabbare än Roger Krona men han var också jätte hygglig och hjälte till. (se bilden)

Lördag: Först till Kungälv och möte med 180 socialdemokrater från hela Väst Sverige angående Regionen m.m. därefter till Viskaladens folkhögskola för att träffa deltagare på Unga Örnars Barnombudsutbildning sedan åkte jag hem och somnade i soffan

Söndag: Ledig, härligt ! hinner både tvätta, frosta av kylskåpet och fika med min Pappa som varit på Musikal i Skövde med sina vänner

 

I morgon åker jag till Köpenhamn för att delta i Nordiska Rådet, det ska bli intressant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0