Gymmet, Public service och Björn von Sydow

De söndagar jag är ledig lyssnar jag alltid på Public Service i P1 programmet God morgon världen. Jag brukar skratta hejdlöst åt satiren som Erik Blix och Mattias Konnebäck sätter ihop och ska med spänning följa de nya röster som Rachel Molin och Göran Gabrielsson antagligen ska öva in under hösten. Idag lyssnade jag samtidigt som jag torkade golv, vilket jag gjorde som uppvärmning inför besöket på gymmet. Det är härligt att svettas och känna hur starka musklerna blir....Stärkt till både kropp och själ ska jag nu bege mig till Stockholm för intensiv vecka. I morgon måndag ska vi socialdemokrater rösta för Björn von Sydow som talman i Riksdagen. Han har varit jätte bra under den gångna perioden. Tagit stort ansvar i att alla ska trivas samtidigt som han drivit förnyelse av arbetet i kammaren. Vi är också största partiet så jag tycker att han ska få fortsätta fyra år till. På tisdag hålls Riksdagens högtidliga öppnande, då får ni kolla TVn kl.14. På onsdag är det fortsatt arbete med sosse gruppen, torsdag väljs ny statsminister och på fredag deklareras regeringsförklaringen och den nya Regeringen presenteras. Sedan åker vi socialdemokrater på ett tvådagars gruppmöte där vi ska diskutera oppositionsrollen och utse gruppledare i de olika utskotten med mera med mera. Så den tumulta tiden efter valet ska nu övergå till mera ordinärt Riksdagsarbete i den ovana rollen som oppositionspolitiker, hmmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0