Det har hänt otroligt mycket efter valförlusten.

 Redan dagen efter valet träffades Socialdemokratiska distriktsyrälsen och diskuterade om vad som varit bra och dåligt med valrörelsen. Trots bedrövelsen kunde vi glädjas åt att s i Skaraborg fått bra resultat med 3% över riksgenomsnittet. Vi behöll våra 4 mandat i Riksdagen och var ganska nära att ta det femte och det hade varit jätte kul.  Sedan stack jag till  Lahtis i Finnland där Nordiska rådet hade sammanträde.Jag upptänkte hur fantastiskt trevliga och serviceinriktade Finländare är. Glada och härliga människor hjälpte till överallt. Som till exempel kan jag nämna att jag inte hade några Euro med mig på bussen. Då körde busschauffören mig till en bankomat där jag kunde ta ut Euro att betala med.

Därefter åkte jag till Stockholm för att ta emot ett pris på Älvsjömässan ”årets IT-politiker” läs med om det på min hemsida Monica.nu

Sedan har jag varit med på länstyrelsens sammanträda och tagit upp vargfrågan.

Efter det började telefonen gå varm med glada människor som ville gratulera mig till att ha fått flest kryss av socialdemokraterna i Skaraborg. Jag fick 2980 kryss, det är jag jätte glad över


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0