Nej, inte en gång till...

Jag vet inte vad som lockar pyromaner, om det är spänning eller den uppmärksamhet som kommer efter, eller om det bara är ren idioti. Den eller de som sätter eld på förskolor i Skövde måste omedelbart stoppas. Barn far illa, föräldrar, personal far illa för att det finns människor som inte kan hantera sin egen livssituation. Detta måste få ett slut. Natten till söndagen den 10/9 har Karstorps förskola i Skövde brunnit ned.   Förskolan omfattar fyra avdelningar med 76 placerade barn. För tre veckor sedan brann Fjärilens förskola ned. Då drabbades fem avdelningar med 70 barn. Nu var det dags igen,  Sent på måndagskvällen fick Räddningstjänsten larm om en brand i daghemmet Eken på Skaraborgsvägen.  Den här gången lyckades räddningstjänsten släcka elden snabbt.  Mindre än en timme senare kom ett nytt larm. En person har slagit in en ruta på förskolan Solrosen på Ekängsvägen, och kastat in någon form av brännbart material.   Även denna gång fick räddningstjänsten snabbt branden under kontroll. Jag läste om branden på TT meddelanden kl.03 i natt och blev bestört över att detta ska behöva ske, att det kan ske. Jag tänker åka till Ryd idag och se vad jag kan bidra med. Jag hoppas att alla kan hjälpas åt för att få stopp på illdåden 

Monica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0