Nu har jag fått träffa Nisse och hans kompisar

nisse

 Å va härligt att se allt engagemang i föreningslivet på ungdomssektionen av FMCK på Kråkberget i Skövde. Idag fick jag se verksamheten på plats och det har utvecklats betydligt sedan jag var där senast .
Ett hundratal barn och ungdomar med föräldrar och ledare träffas varje lördag för att i ordnade former lära sig köra motorcykel.  Detta är "samhällsnyttig verksamhet" och försvaret bör i allra högsta grad ge dem möjlighet att få fortsätta använda banan även i framtiden.
Historien började med att FMCK i Skövde fick besked att de inte längre fick köra på försvarets mark. Orsaken till det plötsliga stoppet för FMCKs 15-åriga verksamhet på försvarets mark är att försvarets mark endast får lånas till "samhällsnyttig verksamhet". Det är jurister på försvaret som läst ett förarbete till en 4 år gammal förordning och då fått för sig att föreningsliv och idrott inte skulle räknas dit.Inte bara FMCK blev drabbade utan även fotbollsklubbar, handbollsföreningar, Orienterare, Brukshundsklubbar, cykeltävlingar har fått nobben av försvaret. Men tack vare Nisses brev och mina interpellationer till Mikael Odenberg har nu försvaret mjukat upp sin rigida hållning.

Idag fick jag ett tack av alla på kråkberget och jag fick möjlighet att tacka dem för sitt engagemang
tack
Jag är så glad över att det ordnat sig sedan både Nisse 9 år och jag engagerat oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0