rosor från plusjobbare

rosor fr?n plusjobbare

Döm om min förvåning när blomsterbudet ringde på dörren. Jag blev både paff och glad när det visade sig att det var plusjobbarna från Skogstyrelsen som skickade blommor. De tackade för hjälpen med att de skulle få behålla jobbet till årsskiftet.

Men det är ju jag som borde tacka dem för att de gör så fint i skog och mark runt Skövde och Billingen. Däremot är det skamligt av högerregeringen att förvägra dessa människor sina arbeten. De har brutit avtalen som vi socialdemokrater gav plusjobbarna. Nämligen att de som fyllt 60 år skulle få gå kvar till sin pension och att kommunerna skulle få ersättning för handledning, administration och omkostnader. Detta bröt högerregeringen så fort de kom till makten eftersom de tyckte att det var fult med plusjobb.

Jag är glad över att det borgeligt styrda Skövde städar upp efter sviterna av regeringens beslut men jag är besviken på högerregeringen som sviker de som står långt från den ordinareie arbetsmarknaden.


Tack för rosorna och tack för att ängarna och vandringsleder blir så fina med era insatser


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0