Valborgsmässoelden ser jag i Skultorp

De flesta som bor eller har bott i Skultorp med omnejd, ja till och med i Skövde med omnejd. Följer traditionen att se Valborgsmässoelden vid Sjötorpssjön i Skultorp.

Jag är just hemkommen från denna mysiga, trevliga, folkfyllda tradition för att ta itu med nästa tradition. Just det första maj. Äntligen kommer dagen med stort D som de flesta av oss väntar på. Att få fira första maj, demonstrera, protestera mot orättvisor världen över är en fantastisk känsla. I år ska vi socialdemokrater fira på 350 plaster i Sverige, det är häftigt och i vetskapen om att det sker på 10 000 tals platser runt om på jorden så blir det mäktigt.

Jo jag vet att de som inte delar våra värderingar tycker att vi är få, tycker att vi är mossiga och trista. Jag tycker precis tvärt om nämligen att vi är många, moderna och tuffa.

Nu ska jag skriva mitt första majtal som jag ska hålla i Tidaholm i morgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0