ARN uppfyllde förväntningarna

image374

Här föll Arn Magnusson och hans mamma Sigrid lovade att om han bara överlevde så skulle hon överlämna honom till Varnhemskloster.

image375
Filmen om Cecilia Algotssdoter och Arn Mangusson får en trea även av mig.

Den är bra, särskilt bra är det när jag känner igen Vänern, lövskogarna, ängarna på  Kinnekulle, Varnhem med flera hembygder. Sedan är det lite segt i striderna vid Jerusalem men det tyckte jag även när jag läste böckerna. Men samtidigt gillar jag att vi Svenskar inte alltid måste kopiera alla krigs och snabba actionfilmer från USA.

En av det dåliga sakerna är att vi var tvungna att se 15 minuters reklam inledningsvis. En av anledningarna att se film på bio är att slippa reklam tycker jag men så är det inte längre tyvärr.
Men som sagt, filmen är bra, gå och se den !!!


http://www.arnmovie.com/

Arn i Svd¨

arn i dn

arn slår rekord

historiska fel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0