Hälften av s-väljarna gillar Mona Sahlin - När gjordes en sifomätning senast på en blivande partiledare?

Jag vaknar till min klockradio som ropar ut att hälften av s-väljarna vill ha Mona Sahlin till partiledare. Bra tänker jag och hämtar Gp i brevlådan. Jo här finns Sifomätning kommentarer från välkända socialdemokrater. Sedan har jag hört och sett nyheten hela dagen. Är det inte fantastiskt att socialdemokratiska partiet har ett så stort intresse. Jag kan inte påminna mig att det var någon offentlig diskussion när moderaterna skulle utse Reinfeldt eller centern Olofsson. Jag kan faktiskt inte påminna mig något annat partis debatt inför partiledarbyte.

Jag tolkar det som att socialdemokraterna är den politiska kraft som finns i landet. Att det just nu är högerregering talar visserligen för motsatsen men undantagen bekräftar regeln heter det ju. Högerregering i Sverige är ett undantag… Hoppas jag i alla fall.

Hur som helst så kommer Mona bli en bra ledare och hon kommer bara att bli bättre och bättre undertiden som hon träffar folk i allmänhet och debatterar med politiska motståndare

 

Här är artikel :

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=913&a=322038


Kommentarer
Postat av: Wilhelm Svenselius

Precis före valet var det en annan kvinnlig nybliven partiledare som fick väldigt mycket uppmärksamhet i media:

Linda Rosing.

Återstår förstås att se om socialdemokraterna går samma väg som unika partiet.

2007-01-28 @ 21:02:31
URL: http://www.ws83.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0