Idag är jag på äldreboendet i servicehuset Bagaren i Skövde

Jag har bjudits in av personalen att följa med, arbeta  och få en inblick i den fina men slitsamma jobb personalen har inom äldrevården..Hittills har jag fått vara med och testa på allt det personalen gör till vardags. Duscha de äldre, hjälpa till med toalettbestyr, koka gröt, diska, damma städa och allt annat som tillhör vardagen. De äldre är jätte goa men det gäller att ha ett stort tålamod eftersom alla med rätta har olika krav på hur saker och ting ska skötas.Nu ska jag ska hjälpa till med att gå med de äldre till matsalen.
Jag kan inte förstå hur vissa partier föredrar skattesänkningar framför mer personal och resurser till  bra äldreomsorg.  

städa


 
Det är mycket lärorikt men stressigt därför hinner jag inte skriva mer nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0