Min Almedalsvecka börjar på ett helt annat ställe den här gången.

Jag startar med  vansbrosimningen som är 3000 meter, 2000 m i Vanån och 1000 m i Västerdalälven.
Det blir första gången jag simmar den långa sträckan, tidigare har jag klarat av Tjejvansbro.
vansbro
Just nu är det 16 grader i luften och 17 grader i vattnet i Vansbro. Därför har jag införskaffat en våtdräkt men jag kommer nog att vara ganska frusen när jag anländer Visby på söndagskvällen.
Men sedan blir det mingel, samtal, debatt om köns och klasskamp, klimat och   miljö , krig och klirr i statskassan för hela slanten.
Jag rekommenderar S-kvinnornas arrangemang, Socialdemokraternas ekonomiska seminarium samt Arenagruppens semiarie på måndagen som ställer frågan ?hur bemöter vi högerpopulismen?? Bakgrunden är att 4,1 procent av LO-medlemmarna röstade på sverigedemokraterna i senaste valet, att sd skulle ha tagit plats i riksdagen om hela svenska folket röstade som medlemmarna i LO. Det är slut med att ducka för ett svårt och obehagligt problem säger Anders Ferbe

Givetvis rekommenderar jag veckans höjdpunkt med Mona Sahlins tal på måndagskvällen, det kommer att bli jätte bra.  
LO i Almedalen
s i Almedalenaip.nu
s-kvinnor i Almedalen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0