Jag simmar hellre just nu än springer Maraton

Tänk er att 14000 personer sprang maran i värmen. Det är mycket imponerande.

Jag har svalkat mig i hettan genom att åka till Silverfallen på Billingen. Det är fantastiskt skönt att ha ett så fint häftigt vattenfall på bara nån mils avstånd. Förra året åkte jag ända till Kroatien för att bada i vattenfall, men varför gå över ån efter vatten?.

Just nu är Sverige minst lika varmt som vid Medelhavet, åtminstone tillräckligt varmt. Så det får nog bli en simtur i Sjötorpsjön i kväll igen. Jag föredrar simning som träningsform just nu istället för jogging.
Å andra sidan har jag ju aldrig sprungit Maraton inte ens i annat väder..., utan nöjt mig med vårrus, tjejmil, Lidingölopp m.m. Det är väl därför jag är extra imponerad över hur det går att springa i denna hetta

Bandawe

värmen tuffaste motståndaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0