TI automotive i Lidköping

TI automotive

Stundtals hetsig diskussion om anställningstrygghet, kompetens och miljökrav när Carina Ohlsson och jag besökte TI Automotive i Lidköping. Det var mycket imponerande och informativt  Företaget TI Automotive har funnits i Lidköping sedan 1967 och har en välutvecklad och modern produktionsanläggning. Företaget producerar komponenter och system med vätskebärande applikationer främst till fordonsindustrin.

Carina Ohlsson som själv är från Lidköping var också nöjd - Hårda miljökrav har lagt Sveriges industri i framkant, vi måste fortsätta i denna inriktning.

Företagets representanter Peter Andersson och Mikael Welin beskrev hur företaget konkurrenskraft bygger på högteknologiska lösningar och tror att företaget kan stanna kvar i Lidköping i framtiden även om det blir tuffa utmaningar.

Därefter blev diskussioner med Metallklubbens ordförande Anne Unger och SIFs Sören Andersson med flera. Det handlade löner, trygghet och kompetensutveckling med mera. Dessutom beskrev Anne Unger sina åsikter om orättvisan med högre a-kasseavgifter och lägre ersättningar till sjuka och arbetslösa och att hon skrivit både till Sven-Otto Littorin och Fredrik Reinfeldt.


Kommentarer
Postat av: Åsa

*Vinkar* hittar din blogg nu... och jag har pratar med min gubbe om han känner er.. Men han känner igen din namn... men tänka bara kul att skriva lite rad till dej från mig
Han heter mikael larsson (hörelskadad) han jobb samma plats er ( tror jag )

Kolla gärna min blogg om ni känner honom =) Ha det så gött Åsa & Larsson

2007-11-07 @ 05:52:34
URL: http://smilesmile69.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0