Träna - Städa - Reflektera


 Jag tillhör dem som planerar in fysiks träning i kalendern eftersom Riksdagsuppdraget och Partiuppdragen annars skulle sluka all tid.

Men den här lördagen gick träningen ut på att städa.

Jag tror på jämställdhet och vill att alla i ett hushåll ska dela på de uppgifter som det innebär och drar alltså mitt strå still stacken när jag kan. Jag har egentligen inget ideologiskt emot att leja bort sådana jobb men har aldrig gjort det. Det jag har emot är att det ska subventioneras av andra skattebetalare.
Min träning gick till på följande sätt:

Som uppvärmning istället för den vanliga crosstrainer i gymmet blev det dammsugning av alla rum och trappor. Istället för styrketräning torkade jag golven, istället för hantlarna putsade jag fönstren och istället för armhävningar rustande jag mattor. Att jag sedan avslutade med en joggingrunda innan duschen var mest för att jag skulle få lite frisk luft och för att njuta av den gnistrande snön. Hela tränings/städningsprogrammet kunde jag också kombinera med att tänka över det som hänt under veckan och reflektera över de tokigheter som borgarna ställt till med senaste tiden.

En mycket bra träningsmetod som jag rekommenderar alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0