Vi ska äta ni ska laga!


Hur viktig är kunskapen om Hallandsfloder i framtidens skola?

Förutom alla seriösa inlägg på förtroenderådet om skolan, gedigna kunskaper, trygghet i skolan och emotionella intelligenser m.m.. Förutom det kryddas talen med humoristiska påståenden eller frågor. Som till exempel det om att kunskapen om Hallandsfloder inte är viktigt i framtiden, som Roger Mogert påstod. Genast gick Peter Persson upp och höll ett försvarstal för Halland.

Vi ska äta ni ska laga, ni minns väl ramsan om Viskan, Ätran, Niskan, Lagan är en viktig geografisk kunskap, tycker jag

dn

svd


Kommentarer
Postat av: Tommy Olsson

När jag gick i skolan uppe i Värmland i slutet på 1950-talet och nästan hela 1960-talet så lärde vi oss ramsan.

Laga Ni Äta Vi.

I ordningsföljd från söder. Lagan , Nissan , Ätran och Viskan.

2007-11-10 @ 14:39:09
URL: http://www.s-info.se/tommyolsson
Postat av: melinda

Hej! jag är 10 år och har läxa om Halland och den här sidan är väldigt bra tycker jag men du kan väl lägga in lite fakta om Hallands borgar hej då Monica

2011-04-29 @ 22:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0