Insikt om vikten av att engagera sig!


Idag mötte jag fackligt aktiva som utbildar sig i samhällskunskap, ekonomi och ideologi.

Det var på en högkvalitativkurs på Billingen i Skövde där fackligt aktiva nu studerar ingående hur samhällsekonomin och dess drivkrafter fungerar. Jag fick möjlighet att berätta om den skuggbudget som vi socialdemokrater lagt i Riksdagen.

Kursdeltagarna var mycket engagerade och på hugget om hur den framtida politiken borde se ut och arga på de ökade klyftor som nu växer fram i rask takt. Extra intensiv blev debatten när vi kom i på hur socialdemokraterna borde forma sin politik och jag berättade om det Rådslagsarbete som pågår nu. Insikten om man har den politik och de företrädare som man förtjänar hade sjunkit in djupt.

Det verkar som om de kvinnor och män jag träffade idag var beredda att engagera sig för att få en förändring. Det bådar gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0