Nordiskt toppmöte i Oslo


I morse gick jag upp kl.03.15, duschade och gjorde en termos med kaffe och körde iväg mot Oslo. I bilen höll jag mig vaken genom att lyssna på Johanne Hildebrants ljudbok "Freja". Det var mörkt men det var väldigt lite trafik så jag kunde anlända betalstationen vid Svinesundbron vid halv sjutiden. Sedan fick jag fortsätta att betala 3 ggr innan jag kunde köra in i Oslos "Sentrum". Här ska det bli toppmöte mellan de Nordiska statsministrarna och oppositionen. Så både Fredrik Reinfeldt och Mona Sahlin lär dyka upp här i Stortinget i eftermiddag. Men just nu deltar jag i Nordiska rådets Näringsutskott. Här försöker vi riva murar mellan våra Nordiska länder. Det ska vara möjligt att förflytta sig och enkelt för företagen i Norden, men tyvärr finns det fortfarande gränshinder som gör det svårt och krångligt.


Kommentarer
Postat av: Anita

Tycker du om boken?

/Anita

2007-10-30 @ 18:03:32
Postat av: Monica

Ja, boken är mystisk, spännande, dramatatsik och mustig. Jag får lyssna vidare om några dagar

2007-10-30 @ 19:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0