Det brinner inte längre i Grekland men förödelsen är stor och befolkningen arga

När jag närmade mig Athen såg jag enormt stora områden som var helt nedbrunna, det såg hemskt ut.

Senare på kvällen när jag åt mat med bland annat borgmästaren från Nisyros fick jag höra om bedrövelsen och att det brunnit även på ön Hydra där jag befinner mig. Grekerna är arga på att så lite har gjorts från myndigheterna, inga förberedelser, inga möjligheter till att stoppa eldhaven i värmen. 70 människor har fått sätta livet till och många hundra har fått sina hem helt förstörda. Många tror att det Grekiska valet som hålls den 16 september kommer att påverkas av eldkatastrofen.

På bilden syns jag och Borgmästaren Nikos Karakonstantinos, vi ser glada ut för vi talade inte bara om bränderna utav även om framtid och ekonomi för skärgården.
Hydra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0