Festlig, fyndig, fartfylld festival

image258
Årets matfestival i Skövde är över. Det var god mat, trevlig stämning och fina uppträdanden.Jag var med utanför sossarnas exp och delade ut böcker och ballonger. Vi träffade mycket folk och jag fick till och med skriva autograf.Maten vid montrarna var god. Jag åt kycklingspett och hjortfärsmedaljong på fredagen och fisksoppa och entrecote på lördagen allt var mycket gott.Naturligtvis var jag i Hotell och restaurangfackets tält där de bjöd på alkoholfria drinkar och hade frukttävling. Dessutom delade de ut Skövdes Schyssta lista, dvs. en lista med de restauranger och matställen som har kollektiv avtal och bra villkor för de anställda. De var inte glada över centerns högersväng och fackföreningsfientliga politik. De berättade för mig att sedan bråket med salladsbaren i Göteborg har de fått hundratals nya restauranger som tecknat kollektiv avtal. Bra för de anställda och bra för restaurangägare som slipper konkurrens från osunda näringsidkare.

Dessutom var jag med på Nattvandrarna Vuxna på stans viktiga arbete. Jag beundrar engagemanget både hos vandrarna och aktiviteterna där ungdomar får visa att de är nyktra genom att blåsa grönt och vara med i utlottningar m.m.

 

Läs mer om schyssta villkor på http://www.hrf.net/

Läs mer om matfestivalen på http://www.vastsverige.com/templates/portal____9433.aspx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0