Folk är inte så egoistiska som Borg och Reinfeldt

Borg och Reinfeldt har räknat med att de som får det bättre ska vara egoistiska och nöjda. Men Svenska folket vill inte ha ökade klyftor, de har empati och känner för de mest utsatta.

Det är därför som så många protesterar mot att ta från de fattiga och ge till de rika.

Dessutom blir många irriterade på orättvisorna. En föräldraledig mamma kontaktade mig i morse förtvivlad över att familjen ska får sämre ekonomi.

Varför ska jag inte få vara med mina barn, sa hon. Hon fortsatte - jag har inte känt mig i utanförskap, som Borg påstår, bara för att jag tar ut så lång tid som möjligt på föräldraledigheten. Men nu har jag inte råd, nu måste jag börja jobba heltid. Varför ska jag vara med och betala de rikas skattesänkning?

I går kväll pratade jag med en pensionär, han var lika arg han. Vi pensionärer ska vara med och betala och vi har jobbat hela livet, varför ska inte vi få vara med om de goda tiderna.

Många är besvikna, även vinnarna. Folk i allmänhet är inte så egoistiska som moderaterna.



vinnare men ångrar sig

å sen då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0