Rädda Räddningsskolan i Skövde


Jag har fått besked att min interpellationsdebatt i Riksdagen om Räddningsskolan, faller eftersom försvarsministern avgått.

Det är djupt tragiskt att inte ens Räddningsverket själva vill ha kvar den kompetens och det kunnande som finns i Skövde. Med det största övningsfältet och med den bästa kompetensen i farliga ämnen som försörjer hela Västsverige och resten av Sverige med utbildning i katastrofsituationer.

Jag kommer att åka till Räddningsskolan idag för att tala med chefen Mona-Lena Beckman om hur vi ska gå vidare i arbetet med att rädda skolan.

Förmodligen lägger jag en ny interpellation till Sten Tolgfors men det kan jan inte göra före den 18/9 då det nya Riksdagsåret inletts



Läs mer på Försvarsdepartementets webbplats >>


Så här såg svaret ut

Meddelande om uteblivet svar på interpellation 2006/07:694 av Monica Green (s) Samhällets krishanteringsförmåga


Interpellationen kommer inte att besvaras.


Skälet till detta är att interpellationen är ställd till Mikael Odenberg som avgick som försvarsminister den 5 september 2007.


Stockholm den 10 september 2007


Helena Lindberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0