Från Swedwood i Tibro, till Fagersanna och Greenkontakt i Skövde


Idag starar jag med att besöka träindustriarbetare på Swedwood i Tibro. Jag ska få titta på möbelproduktionen och prata med några av de 265 anställda.

Därefter fortsätter min barnturné i Skaraborg idag gör jag mitt tdedje stopp på det temat. Jag ska besöka två förskolor i Fagersanna. Först träffar jag barn och personal på förskolan Tuvan. Sedan fortsätter vi till förskolan Gläntan. Med på besöket är socialdemokratiska oppositionsrådet Ann-Marie Wahlström.

Kvalitén i förskolan blir allt viktigare och det behövs mer vuxna både i förskolan och skolan. För att inte tala om fritidshemmen, där har det blivit på tok för stora grupper och därmed mycket svårt för skolbarnen att få lugn och ro, läxhjälp och möjlighet att röra på sig.

Vi socialdemokrater införde riktade stöd till kommuner som ökade personaltätheten och minskade barngrupperna. Nu när det riktade stödet är borttaget av den borgerliga regeringen har det fått omedelbar effekt med större klasser och barngrupper. Vi behöver investera i Sveriges framtid

Senare idag öppnar jag min Greenkontakt

I kväll blir det fullmäktige möte med bland annat debatt om Skövde som tillväxt- och utbildningsort m.m.


lärare

utsatta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0