Reflektion, gamla moderater och nya centerpartister eller tvärtom....

Efter att ha ägnat två dagar i skidspåret på berget Billingen känns det skönt att koppla av framför datorn med lite reflektion om vad som hänt den gångna veckan, innan det är dags att sätta fart mot nästa vecka.

För egen del har det varit fullt med Riksdagsarbete som vanligt med utskott, debatter och möten. Men det har också oförutsedda händelser så som att Pär Nuder bjudit på semlor och jag fått en ny gruppledare i finansutskottet.

Jag har deltagit i Nordiska rådet och Skaraborgs fackligakonferens. Dessutom har jag ställt fråga till Statsministern om varför han säger en sak och gör en annan. Jag tog sjukvårds privatiseringen som exempel eftersom han besökt sjukhuset i Skövde. Det är inte bara Reinfeldt som besökt Skövde i veckan.

500 centerpartister har varit här och lyssnat på Maudan,  som har 5% av svenska folket förtroende, hon påstår hon ska avvänja folk från att vara sossar. Hon är ju numera till högern om högern. Och kan knappt hejda sin fackförenings fientliga iver att försämra anställningstrygghet och ekonomisk trygghet vid sjukdom och arbetslöshet. Det är tragiskt att se ett tidigare folkrörelseparti så medvetet såga av sin rötter. Så de kan numera betraktas som gamla moderater. För de andra de såkallade "nya moderaterna" ska bli ännu nyare. Eftersom de vann val på att bli nya ska de alltså göra om det. Man undrar ju om inte väljarna tröttnar på reptricken tillslut och oavsett om de är ännu nyare moderater så fortsätter de kanan ner mot 15%


(I dagarna har vi fått ta del av skatteutskottets förslag om anställdas skatteregler om idrott i svd . Och att offentliganställdas löner ska sättas beroende på effektvitet. När det gäller det så vet jag få yrkesgrupper som sliter mer än kvinnorna i vården.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0