SVT24 gör en folkbildningsinsats men de visar inte alltid direkt sändning



Det är jätte kul att höra så många kommentarer om vad som händer i Riksdagen. Numera sänds  många av debatterna, utfrågningarna och seminarierna i TV. Då vet fler om vad som händer i Riksdagshuset, det är jätte bra.

Idag har SVT24 sänt ett seminarie som jag deltog i förra veckan. Det har gjort att jag fått många mejl och kommentarer om mitt bloggande och om vad vi diskuterar. Det var från Riksdagens framtidsdag och det seminariet som jag deltog i handlade om Informationsteknink. Mot en digital demokrati- teknik, politik och institutionell förändring, med Joachim Åström, fil.dr, Örebro universitet. Om Det mobila livet - nästa IT-revolution, med Professor Kristina Höök, Stockholms universitet. Om En framtida virtuell statlig förvaltning - utmaningar och vägval. Olika scenarier av en virtuell förvaltning med Lennart Nordfors, vice VD Gullers-gruppen. Och om Framtidens lärande och IT med Roger Säljö, professor Göteborgs universitet.

Läs mer om det från min blogg i förra veckan

http://monicagreen.webblogg.se/riksdagens_framtidsdag.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0