Bara 10 minuter försenat...

Jo , jag vet jag borde inte gnälla över små saker. Jag vet också att jag är lyckligt lottad som bor på pendelavstånd till Stockholm. Två bra timmar som jag använder till att läsa, handlingar, läsa tidningar och arbetar på datorn. Det fungerar alldeles utmärkt, för det mesta.

Problemet är bara att det inte går att lita på. Det går inte att åka upp en morgon och vara övertygad om att jag kommer i tid till utskott eller omröstning i Riksdagen. Eller som idag när jag var på möte med LRF om vattendirektivet, men var tvungen att lämna mötet innan det var slut. Eftersom jag inte kan komma försent till tåget. Men tåget kan komma sent, och det gjorde det också. Så istället för att diskutera rent vatten med bönderna fick jag stå på perrongen i Skövde. Nåja det var ingen stor försening idag och jag hinner förmodligen fram i tid till Interpellationsdebatterna.

En av debatterna handlar för övrigt om just fler spår längs Västra stambanan. Åsa Thorstensson kommer förmodligen säga att hon inte har något mer att säga om den saken. Eller så har hon förhoppningsvis kommit på bättre tankar och lämnar det beskedet idag att moderaterna i Lerum inte ska få hålla på och försena för pendlare, gods och långfärdsresenärer. Man kan ju alltid hoppas.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0