Kul att Obama får så starkt stöd



Får Obama stöd av 51 procent mot 36 för McCain. Det är tre gånger så stort försprång som i flera andra mätningar den senaste veckan. Jag tröttnade ett tag på valcirkusen eftersom det blev för tjatigt, har men nu har intresse vaknat igen. Fem månader kvar och mycket kan hända men kul att demokraterna leder.

Jag läser i USA today att Hillary Clinton och Obama ska jobba tillsammans. Ni som läst mina tidigare bloggar vet ju att jag trodde att Hillary skulle ta hem spelet. Där hade jag fel. Nu hppas jag på Obama istället.
I övrigt så påverkar inte presidentvalet amerikanaren i gemen så mycket ännu. Åtminstone inte här i San Fransisco där jag befinner mig nu. Alla jag talar med pratar om den rekord varma sommaren i stället.  Men det hinner ju ändra sig

Obama leder


Kommentarer
Postat av: Havsglimten

Vi får hoppas att Obama är en folkets man.

Ni har det bra politiker som inte behöver känna av era egna regler och kan resa och må bra.Vanligt folk blir bara fattigare och sjuka p.g.a. all stress dom känner när dom inte klarar av ekonomin i vardagen.Tandvård och resor m.m. kan dom bara drömma om.Det var skillnad för 20 år sedan då vi hade politiker som brydde sig om småfolket.Kram!

2008-06-21 @ 19:47:11
URL: http://www.alliansupproret.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0