Glad idag, tåget i tid

I morse när jag pulsade i snön till stationen i ett kristallvitt Skövde trodde jag att det skulle bli långa förseningar. Men jag hade fel. Mina fördomar byggda på tidigare erfarenheter av tågförseninga, kom på skam. Tåget gled in på perrongen 4 minuter före utsatt tid. Eftersom jag brukar klaga när jag kommer sent till Riksdagen pågrund av tågförseningar, känner jag starkt att jag måste ge kred när det är OK. Jag berömde både tågpersonalen och berättade för mina med resenärer om att jag var positivt överraskad. Så nu gör jag samma sak på bloggen. Trots att snön vräker ner utanför mitt tågfönster tuffar det lydigt på. Jag är visserligen inte framme än, men detta bådar gått för resten av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0