Barnturné i Götene


Idag har jag gjort mitt fjärde nedslag i den Skaraborgska banturnén

Socialdemokraten Kenth Selmosson hade gjort ett väl genomarbetat program

Vi började på Rådgivningscentralen med Ann-Marie Johansson och Margareta Holmberg sedan gick vi vidare till Familjecentrum och öppna förskolan.


Därefter besökte vi Högstadiet Fornängsskolan, där jag själv varit elevrådsordförande för länge sedan. Det var väldigt roligt att få se hur det fungerade på skolan nu.  Vi gick runt och fick träffa elever och lärare. Gunnar Nordlie berättade om hur de arbetar kring elever som behöver extra stöd och stimulan.

Sista stoppet blev Prästgårdsängens förskolor, där vi fikade och pratade med barn och personal. Det var imponerande hur personalen jobbar med utsatta barn.

Budskapet till mig var att det behövs mindre barngrupper och att insatser måste sättas in tidigt.
Vi socialdemokrater föreslog i förra veckan  en kvalitéts satsning på förskolan, besöket i Götene bekräftar att det behövs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0