Jag har tackat nej


Under våren har jag fått flera förfrågningar om jag ska ställa upp, och blivit nominerad som kandidat till EU-parlamentet igen. Det känns hedrande att få sådana frågor. År 2004 stod jag som kandidat nr fem på sossarnas lista.
Sossarna tog fem mandat men mina 16 000 kryss räckte inte till en valbarplats, just nu är jag första ersättare till EU-parlamentet.
Men har alltså bestämt mig för att inte kandidera. Visserligen det är jätte viktigt och spännande med EU-parlamentet och försöka förändra EU i mer socialdemokratisk riktning.

Efter långt tänkande och ältande har jag kommit fram till att jag inte vill ställa upp en gång till. Finns flera skäl till det. Bland annat för det fräcka dubbelspel som kördes i förra valrörelsen. Men också för att man måste vara oerhört motiverad/taggad för att ge sig in i valrörelsen och i själva uppdraget, den känslan har inte jag denna gång.


Jag har nominerat en utmärkt kandidat.

Carina Ohlsson är en erfaren politiker med lång erfarenhet, engagemang med mycket stor arbetskapacitet. Förutom en framträdande plats inom S-kvinnor, är hon ordförande i SKR, ledamot i EU- nämnden och i Europarådet.

Det Carina inte känner till om kvinnors rättigheter, utsatthet, jämställdhet och Europa är knappt värt att veta. Carina skulle göra en jätte insats som MEP, jag hoppas att hon kommer på valbarplats, dessutom ska jag kryssa henne.


Kommentarer
Postat av: Henrik

Vilket dubbelspel? Berätta!

2008-05-29 @ 17:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0