Inställt tåg


Jag brukar gnälla över tågförseningar, men nu är jag inte bara gnällig. Jag är ARG.

Vägen till Stockholm för att lyssna på budgetdebatten i Riksdagen fick ett abrupt slut när jag kom fram till stationen här i Skövde. Jag småspringer alltid lite för at jag ska hinna med allt på morgonen. Idag startade jag inte datorn innan jag gick hemifrån. Jag såg istället fram emot att läsa tidningar och blogga lite på tåget. Men icke, på TV monitorn står det små ord bakom tågnumret, INSTÄLLT. Det står inte varför och det finns ingen utrop i högtalaren om vad vi förväntas göra i stället. Det står en mycket låååång kö till biljettkassan så jag bedömer att det inte är så stor ide att ställa sig där. Jag sätter mig ner och startar datorn ser på SJs hemsida att det är ett lokfel. Nästa tåg som går till Stockholm kommer att vara överfyllt, då alla kommer att försöka tränga sig med där. Jag får ställa in mig på att stå de timmarna istället och kanske lyckas lyssna på budgetdebatten på radion.

Det är bara så tröttsamt. En del tycker väl att vi bara ska ha Stockholmare som är Riksdagsledamöter (då skulle ju tid och pengar sparas) en del tycker nog att vi som är valda från landet inte ska resa och delta i möten i våra valkretsar på helgerna. Min åsikt är att SJ borde fungera bättre...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Heder åt dig som åker tåg som "vem som helst"......



2008-09-22 @ 20:46:11
URL: http://fairymary.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0