En ny regering plus en bild på Sivert vid längfräsen

Om det skulle vara val idag skulle vi få en ny regering
En ny regering som sätter jobben och rättvisan först
En ny regering som satsar på kvalité i välfärden som vill minska klyftorna inte öka dem.
En ny regering som vågar berätta för väljarna att vi värnar om miljön och klimatet
En ny regering som investerar för framtiden, satsar på ungdomar, på utbildning och på den ekonomiska tryggheten för alla
Och vi skulle slå i genom glastaket
Vi skulle för första gången i Sveriges historia få en kvinnlig statsminister.

Nu gäller det att hålla i detta, stå på er!

SCB
ekot
#val2010

efter jag skrivit detta inlägg cyklade jag till Götene och gjorde arbetsplatsbesök på meken i Götene
Där fick jag frågor om lönebildningen, dvs om ungdomslöner skulle påverka även andras lönder i förlängningen
jag fick också frågor om socialdemokratrenas kandidater tjänade mer än 200 000 kr om året, vilket vi gör
Samt frågor om varför valet tycks handla  mer om partiledarna än om de politiska frågorna.
Här syns Sivert, en av de  IFMetallare jag träffade




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0