Skaraborgarna är kloka

Visserligen har det kommit en ny Sifomätning men de hade fel för fyra år sedan.

Det var med glädje och optimism jag tog emot beskedet från Skaraborgarna om att de vill ha en ny regering.  Socialdemokraterna får 42 procent av rösterna i Skaraborg i SCB:s stora majmätning. Om det varit val nu hade det blivit en ny regering, de rödgröna får över 52% av Skaraborgarnas röster.

Men är inte SCB bara en mätning vilken som helst? Nja inte riktigt, det är den största som görs och har inte haft fel på valresultatet, hittills.

Men det är kanske inte så konstigt att Skaraborgarna genomskådat den borgerliga politiken eftersom de har prioriterat Stockholm före Skaraborg hela tiden.

 

De lovade att sänka bensinskatten men höjde den. De lovade att ta bort fastighetsskatten men döpte bara om den till fastighetsavgift och Skaraborgarna får högre och högre avgift i takt med att taxeringsvärdet ökar.

De lovade bygga ut E20 , de lovade ha kvar tingsrätterna, de lovade att ha kvar nyinvesteringsstödet till hyreslägenheter. Men de har gjort precis tvärt om gentemot sina löften.

De lovade fler jobb men det visade sig att det löften endast gällde om det var goda tider.

 

Många Skaraborgare ogillar hur den borgerliga politiken ökat klyftorna och att samhället blivit kallare.

Men valet är långt ifrån vunnit. Det långt kvar till den 19 september. Det hinner hända mycket, väldigt mycket innan dess.

 

ab

sifo hade fel i juni 2006

netroots

peter

expressen


Kommentarer
Postat av: Sven

Jag har tänkt att nu måste jag också börja ta mig tid att sätta mig in i de olika alternativen för valet. Jag hittar et övertygande material från det rödgröna, men ingenting från de blåa. Är det taktiskt från deras sida? Är det därför inte skillnader mellan förslagen kommer fram?

2010-06-13 @ 20:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0