Igår matttant idag på väg till Paris, lika viktiga uppdrag

 

I går var jag mattant i Skövde. Först var jag med på Eriksdalskolans kök där maten tillagades. Sedan följde jag med maten till Kavelbrogymnasiet  för att vara med när ungdomar tog sig mat. Det var en mycket givande dag där jag lärde mig mycket, fick många nya intryck och träffade engagerad personal och trevliga elever.

Vi diskuterade upphandlingen av maten, om kvalitén i maten, om långa transporter och om miljövänligare mat. Jag skalade äpplen, rev morötter och lärde mig göra kumminsås. Jag pratade med ungdomarna om vad de tyckte om maten. Det var kul.

 

Idag har jag varit med om utfrågningen av finanspolitiska rådet, träffat skolelever från Västerhöjdsgymnasiet. Just nu pågår socialdemokratiska den socialdemokratiska Riksdagsgruppen och om en liten stund ska jag ut till Arlanda för att åka till Paris.

I morgonbitti  ska jag delta i ett OECD-möte.

 

Där ska vi diskutera ”grön” ekonomi och tillväxt, minskade föroreningar, gröna jobb. Forskning och utveckling inom miljöinnovativa infrastrukturer, transport och energisparande.

Det ska bli mycket intressant. Kanske lika intressant som igår


Kommentarer
Postat av: mille

Vad i Herrans namn skall du göra där????

2010-05-25 @ 17:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0