Rödgrön seger

 

Nu visar Göteborgs rödgröna resten av landet att segern ligger inom räckhåll

Det är fantastiskt att Socialdemokraterna i Västsverige och Göteborg går mot en valseger.

Jag känner likadant när jag valarbetar i Skaraborg. Alla jag möter ger energi och upplyser om att de ska rösta på sossarna eller att de t.o.m. redan har röstat. Men lägger några till mina barn ska rösta på miljöpartiet.

Det är väl därför jag varit så förbryllad över de opinionsmätningar som visar att de rödgröna ligger under. När nu GP visar att de rödgröna leder i Göteborg förstår jag varför.

 

 

 gp gt

ab ab2

expr ger en annan bild som vanligt

eva-lena


Kommentarer
Postat av: Berndt Lövström

Lägg opinionsmätningarna åt sidan! Enligt en rapport i SVD i dag så ägs dessa institut av PR-företag och då förstår ju var och en varför det rapporteras i tid och minut om de Röd/Grönas undergång. Mona Sahlin gjorde en fantastiskt bra insats i SVT-debatten i går kväll.En flatare statsminister som Fredrik Reinfeldt, har man sällan skådat.Jag hoppas att det blir prat om politik den här veckan. Lycka till!Ni som går i täten.

2010-09-13 @ 10:12:44
Postat av: Leif Haglund

S-partiet har ett betydligt starkare stöd bland befolkningen när det gäller kommun- och landstingsvalet. Opinionsmätningarna gäller riksdagsvalet och där har s-partiet betydligt svårare att få medborgarnas stöd. Mona Sahlin ges skulden för detta, men jag tror inte att hon är den verkliga anledningen till att s-partiet tappar i opinionsmätningarna.

2010-09-13 @ 15:07:28
URL: http://www.s-info.se/haglund
Postat av: Petter S

Observera att de rödgröna leder endast i kommunvalet, inte i riksdagsvalet i den undersökning som GP presenterar idag. Så även den talar för alliansseger i riksdagsvalet även om de rödgröna ser ut att få majoritet i kommunvalet. Ironiskt eftersom de rödgröna inte har kunnat hålla ihop i Göteborg...

2010-09-13 @ 15:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0