Litet triathlonlopp i Skövde

För mig är motion ett sätt att reflektera över det som hänt och få distans till jobb, diskussioner och läsande. I våras tränade jag inför Vätternrundan och cyklade runt på vägar i Skaraborg.

På sommaren är det än lättare att sticka iväg på en joggingrunda.

Idag gjorde jag lite mer, jag gjorde ett litet triathlon.

 

Nyss hemkommen från några dagar av salta bad och sol i Bohuslän kände jag ett ouppdämt behov av att röra på mig. Så när jag laddat tvättmaskinen, lagat mat och vittjat mejlboxen gjorde jag slag i saken.

Jag cyklade till och runt den fina Sjötorpssjön, sedan joggade jag två varv runt den lilla sjön och avslutade med att simma över halva sjön och tillbaks igen.

 

Sedan satt jag på bryggan, njöt av solen, tittade på en Dopping som dök och dök för att mata sin lilla fågelunge, samtidigt hörde jag de badande barnens skratt på andra sidan, det var härligt.

 

Det blev ett betydligt mindre Triathlon än Billingebragden som jag gjorde för många år sedan och mycket mindre än ett riktigt triathlon och ännu mindre än Ironman eller järnman som täcker 3,86 km simning (2,4 miles), 180 km cykling och 42 195 m

Mitt lopp blev 13 km cykling, 6 km jogging och ca 800m simning men jag är mycket nöjd ändå. Sedan rullade hem i sakta mak.

 

Vem vet, kanske blir det fler Triathlonlopp runt Skövde. Det finns fler badsjöar att utforska…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0