November 2006 sa Anders Borg att det skulle ta två år

Vi genomgår just nu en skrytperiod och ett förskönande av historien.

Vi såg det i valrörelsen där de borgerliga partierna försökte ta äran åt sig åt allt bra och skylla på internationella krisen eller på sossarna för allt dåligt.

Vi såg det på DN-debatt förra veckan inför Davosmötet

Och vi ser det idag när Maria Larsson försöker påskina att de löste problem åt de arbetslösa 2006 genom att sänka deras ersättningar

Men låt oss backa bandet till hösten 2006, då när jobben strömmar till Då intervjuades Anders Borg av bland annat RIX FM. Där säger han rakt ut att det skulle ta två år innan den borgerliga regeringens politik skulle ge ”resultat”

 

Ur Rix FM den 22/11 2006.

Läs själv, Så här ser intervjun ut:

Reporter:

Nu går ju Sverige som tåget* Arbetslösheten fortsätter att sjunka. 50 000 nya jobb* Och när det gäller tillväxt så ligger vi väldigt bra till* När kan du börja ta åt dig av äran?

 

Anders Borg:

- Jag tror att jag ska vara lite försiktig med det* Vi har ju haft bra tillväxt i Sverige. Så är det ju. Men det vi inte har lyckats lika bra med är ju jobben. Det är väl det som jag ska försöka ta åt mig äran av. Men det tror jag att vi ska vänta med något år eller några [snubblar på orden] - två - om ett par år.

 

Eller lyssna själv på Rix FM den 22/11 2006.

Länk till klippet:

http://podradio.nu/item/view/20021/ Lyssna med start ca 5:15 min in i klippet.


Kommentarer
Postat av: hildur

Sverige går bäst i världen just nu. Vad önskas mer?

Åk till månen, kanske dom vill ha dina råd.

2011-02-01 @ 15:15:28
Postat av: Monica

Bekämpa barnfattigdomen, hjälp de sjuka, minska klyftorna, satsa på investeringar, vården och skolan. Det är inte bara önskemål, det är krav

2011-02-01 @ 16:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0