Världen, Sverige och Örebro

När jag kommer hem till Sverige efter mycket intressanta dagar på IPU i Bern händer det.

Nyheten om att Moammar Gaddafi sprider sig som en löpeld genom all media. Förhoppningsvis är kriget slut nu och det mödosamma arbetet med att bygga upp landet igen ska ta vid.

Den Arabiska våren har visserligen övergått till höst men det är otroligt vad mycket som hänt under 2011 för frihet och demokrati. Social media har spelat in och Internet gör det svårare och svårare för diktaturer att överleva. Jag hoppas att fler stater tar efter. Det ska bli intressant att höra hur det går för Tunisierna på deras första valdag på söndag.




Moderatstämman i Örebro kommer i skymundan och jag kan tänka mig att Reinfeltd tycker det är skönt att bara få kommentera världsnyheter. Men å andra sidan är det väl ingen som skulle ha ställt några frågor om massarbetslösheten, om ofrihet för de mest utsatta, ökade klyftor, hemliga bidragsgivare till moderaterna m.m.

Det är ganska häpnadsväckande ändå att de slipper undan den kritiska granskningen från media.

Hur kan de komma undan med 8% arbetslöshet, det är betydligt högre än 2006 och ändå får de slå sig för bröstet och påstå att de har en arbetslinje.....

 

Alliansfritt, Toker, Ledarbloggen, LO-bloggen, Erik Laakso, Sjölander, Sebastian Peter Andersson

AB DN 2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0