Det där med jämställdhet.....

 

Igår på ekonomiska kommittén i OSSE hade vi omröstningar om ekonomi, hållbarhet och teknik hade jag lagt ett antal tilläggsförslag om jämställdhet.

Mina argument var att det är bra för ekonomin med ett jämställt samhälle. Alla fyra tilläggsförslagen gick igenom men inte utan motstånd.

Något inlägg handlade om att det slår in öppna dörrar något inlägg handlade om att de inte hade något emot jämställdhet men det har vi ju redan.........

 

I utskottet sitter riksdagsledamöter från 70 länder. Från Sverige är vi en man och en kvinna och vi är väl en handfull kvinnor sammantaget. Många delegationer/länder sitter där med 4-5 män ... jag tror att 10-15% av oss är kvinnor.

 

När män räcker upp handen och säger att de inte har något emot jämställdhet men det har vi ju redan, så undrar jag om de blundar eller om de är blinda.

Det är skrattretande men samtidigt sorgligt att vi inte kommit längre.


Kommentarer
Postat av: Jan Ekman

Finns det nåt att tillägga, ... Egentligen inte, men det satt säkert en hel del hycklare där tillsammans med er kvinnor. Visst, jag är för jämställdhet mellan könen, men kom inte och säg hur jag ska agera i det verkliga livet som politiker, bestämmare och make/sambo. :):):)

2012-07-08 @ 09:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0