Strid, kupp, kör över!

 
 
 


Tänk vad märkligt det är det där med rubriker. När S-kongressen idag valde Stefan Löfven med stående ovationer och Karl-Petter Thorwaldsson från LO var en av de första som gratulerade till ett fantastik tal stod det på på löpsedlarna: Löfven körde över LO.

När Löfven i sitt starka ideologiska linjetal gick SSU till mötes om kravet på en 90-dagars garanti för arbetslösa ungdomar. Då blev vinkeln att Löfven var tvungen att göra det för att inte bli överkörd.

När Löfven så tydligt lyfte fram "arbete åt alla" kunde media beklaga att han inte levererat några förslag om hur det ska gå till.

När jag skriver "Strid, kupp och kör över" i min rubrik på bloggen ökar intresset och jag får fler läsare. Det är därför media måste hitta konflikten, det oväntade eller något som kittlar. Sådana är spelreglerna och vi måste inse att det är medias uppgift.

Att våra politiska motståndare alltid förvränger våra förslag till något negativt föga förvånande. Det går att läsa allt från skrämmande Löfven till uselt osv.  Å jag ser en trött Anders Borg försöka förklara bort vår tuffa utmaning om att halvera arbetslösheten.

Det är upp till oss som är med på kongressen att beskriva det vi upplever. Och jag kan försäkra er att denna andra dagen på kongressen innehållit en mängd aktiviteter, politiska beslut, kompromisser och glädjeämnen.

Det bästa var Stefan Löfvens tal. Det näst bästa var besluten om goda kommunikationer.
Läs mer på socialdemokraterna.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0