Hoppas kungabesöket är lyckat!


Sedan länge har det varit bestämt att jag skulle åka till Luleå idag för att diskutera trafiksäkerhet med bl.a NTF. Det är såpass viktigt att fortsätta folkrörelsearbetet med säkrare cykel, barn i bilen, bälteskontroller, fler alkomätare och att övertyga människor att köra försiktigt.

T.o.m kungar borde köra försiktigt och vara medveten om att hastigheten dödar. Apropå kungar så besöker Carl-Gustav och Sylvia Skaraborg och Västra Götaland idag.
Jag hoppas att besöket blir lyckat, att de får se vad de behöver för att utöva sitt ämbete och att de som vill träffa kungaparet får det.

Jag har förstått av Skaraborgsmedia att det finns företagare som är ledsna för att de inte får äta lunch med kungen. Det borde de inte vara, alla som vill äta med kungen borde få det. Däremot tror jag inte att deras företag blir bättre av att de får träffa kungaparet, men antagligen är det kul med lite glamor för en hårt slitande företagare.

Förmodligen är det så för politiker också. Att det sätter lite guldkant på tillvaron. För jag kan inte tänka mig att någon politiker tror att politiken blir bättre av att de äter lunch med kungaparet. Det är helt enkelt något som kommer med uppdraget.

Eftersom jag var upptagen har jag lämnat återbud. För mig känns det mer meningsfullt att jobba vidare med trafiksäkerheten än en lunch med kungen :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0