SJ SJ gamle vän.....

 


Den senaste i raden av alla tågförseningar upplever jag just nu och naturligtvis förbannar jag mig själv över att jag tror att tågen följer tidtabellen. Det finns ju både viktigare och roligare saker att göra en lördagskväll än att titta ut på ett igenväxt spår. 

Det är inte SJs fel att växlarna bäckar igen på Västra Stambanan. Det är så lätt att skylla på budbäraren. Däremot är det SJs fel att de inte informerar resenärerna om tågförseningar och växelfel som de känner till.

Den som påstår på sin hemsida att punktligheten är utmärkt måste leva upp till det.
Jag har den senaste veckan varit med om fler långa förseningar utanför Katrineholm. Med långa menar jag 30 minuter och längre.

För några år sedan påstod SJ att Västra Stambanan är en av de bättre på att hålla tiderna. Eftersom jag pendlar på just Västra Stambanan har jag länge tänkt att det måste vara fruktansvärt kass på de andra banorna när det är så dåligt mellan Stockholm och Göteborg. Sedan visade det sig dock att västra Stambanan slagit i kapacitetstaket för länge sedan.

Anders Borg har sagt att Sverige har överinvesterat i tåg- Han har fel, mycket fel.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0