Trafikutskottets S-grupp kommer till Skaraborg

 

I dag har jag glädjen att hälsa mina partikamrater Anders Ygeman, Lars Mejern Larsson, Suzanne Svensson, Lars Johansson, Leif Pettersson och Rosa Güclü Hedin välkomna till Skaraborg.

 

 

Under två intensiva dagar ska jag visa vikten av investering i Västra Stambana och att E20 måste ha minst två filer i båda riktningarna hela sträckan.

Vi börjar i Falköping och Skaraborgs logistic center och BS-verkstäder sedan tar vi tåget till Töreboda.

Vi ska titta på Göta Kanal och stannar till vid Norrquarn. Vi kommer att träffa Leif Blomqvist från Västra Götalands region, vi ska tala med honom om E20 och Västsvenska paketet.

 

Vi ska också besöka Mariestad vars industrier är helt beroende av att trafiken flyter på bra längs E20. I Mariestad träffar vi bland annat Bjarne Pettersson, Västsvenska Handelskammaren.

 

Dessutom ska vi träffa Tomas Jonsson från MHF som driver alkotestlabbet i Tibro. Vi ska tala om den nya testanläggningen med alkobommar vid hamnen i Göteborg och alkolås i alla bilar

Vi ska hinna med att ha budgetöverläggning om våra kommande motioner i Riksdagen. Jag hoppas på att logistiken fungerar, att tågen går i tid och att mina kompisar får se Skaraborg från sin bästa sida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0