Stoppa rasisterna

De fega, inskränkta, korkade rasisterna som inte tycker att alla är lika mycket värda hör inte hemma i vår moderna tid. Dessa fossiler passar möjligtvis bättre på stenåldern eller på Vikingatiden. Att nazister beväpnade med glasflaskor attackerade barnfamiljer i en fredlig demonstration i Kärrtorp för en vecka sedan är helt oacceptabelt.

Därför är det fantastiskt att 15 000 ställer upp idag och att både förtroendevalda, artister och engagerade samhällsmedborgare finns där.
Jag stödjer den med hela mitt hjärta även om jag själv inte kan vara med.

Socialdemokraternas partiledare Stefan Löfven deltar och säger
– Vi tolererar inte att demokratiska manifestationer, demonstrationer, utsätts för våld och hot. Då gäller det för oss alla att stå upp och visa att vi är emot detta. Vi visar samtidigt vad vi är för, ett solidariskt samhälle och vi ska stå upp för vår demokrati och vara mycket rädda om den.

 

på 80-talet hade vi SSUare "rör inte min" kompis-knappar på oss för att visa att vi ville stå upp för alla mönniskors lika värde oavsett kön, härkomst, utseende mm den knappen är lika aktuell idag 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0